Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public;
Legea nr. 109/2007 privind reutilizarea informaţiilor din instituţiile publice;
Numele persoanei responsabile de primirea solicitărilor în baza Legii 544/2001:
– Breban Emanuela-Oana: 0260/613071
Formular pentru solicitare în baza Legii nr.544 din 2001
Modalitatea de contestare a deciziei și formularele aferente pentru reclamație administrativă:
În conformitate cu prevederile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, pentru refuzul nejustificat, explicit sau tacit, de comunicare a informaţiilor sau pentru orice altă încălcare a dreptului persoanei de liber acces la informaţiile de interes public (comunicarea informaţiilor într-o formă inaccesibilă, neclară, vagă, incompletă, comunicare tardivă a informaţiilor sau a refuzului, necomunicarea prelungirii termenului de la 10 la 30 de zile etc.) solicitantul are la dispoziţie două căi de atac: reclamaţia administrativă şi plângerea în instanţă.
1. Reclamaţia administrativă
- se adresează conducătorului instituţiei publice din care face parte angajatul care a refuzat aplicarea prevederilor legii liberului acces la informaţiile de interes public;
- se formulează în termen de 30 de zile de la data la care solicitantul informaţiei a luat cunoştinţă de încălcarea dreptului.
2. Plângerea în instanţă
- se adresează secţiei de contencios administrativ a tribunalului în a cărei raza teritorială domiciliază persoana vătămată în drepturile sale sau în a cărei raza teritorială se află sediul instituţiei publice;
- se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului de 10 zile sau, după caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitării.
MODEL RECLAMAȚIE ADMINISTRATIVĂ (1)
MODEL RECLAMAȚIE ADMINISTRATIVĂ (2)
Lista documentelor de interes public emise și/sau gestionate de către D.J.E.P Sălaj